mandag 19. august 2013

Velkommen til den første bloggen på min nettside om handler om spilleautomater!

Endelig har jeg fått lansert denne bloggen og det var jaggu på tide. Spilleautomater har lenge hatt en stor plass i mitt lille hjerte. Det hele startet da jeg som ung sjauer på tørrbulk-skipet Westland-Artemis fartet rundt i verden under reder Knut Kloster jr. Det var en fantastisk opplevelse, og mye rart hendte da vi entret de forskjellige kaier og byer rundt om. Det er mye som ikke egner seg på trykk på denne bloggen.



Uansett var det under disse turene jeg virkelig fikk min interesse for spilleautomater. Etter å ha sjanglet rundt i en bakgate i Rotterdam fant jeg fram til en pub med en lysende og fristende automat. Den natta vant jeg 10 deutschmark, som kanskje ikke er mye, men for meg var forelskelsen et faktum. Spilleautomater var min definitive lidenskap.

Etter å ha returnert til Norge fortsatte jeg spillingen med de gode gamle Admiral-automatene og knipsekassene som stod utplassert. Jeg tapte nok endel penger, men jaggu var det morro lell. Senere fortsatte jeg med de fantastiske Crazy Reels og Jackpot-automatene som Super Joker og Jackpot 2000 (selvfølgelig). Noen ganger fikk jeg hanket inn noen grovgevinster, men det var nok tap når vi ser på det sånn totalt sett.



Etterhvert utviklet lidenskapen seg til en samlemani og jeg startet med å samle på ekte norske automater. Dette skjedde etter at de ble forbudt da Trond Giske valgte å forby dem og heller introdusere noen kjedelige dataterminaler fra Norsk Tipping. Maken til trangsynthet og kjedelige personer!

Idag har jeg både favoritten Indiana Jones, Jackpot 2000, Old Timer og Crazy Reels, men jobber med å utvide samlingen videre. Har dere kanskje noen tips til en automat jeg bør få ordnet? Jeg vil også anbefale denne nettsiden til alle dere som er ute etter mer info om diverse automater: http://www.automater.org/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar